Smoothies, veelzijdig lekker!

Blog

Smoothies, veelzijdig lekker!

Smoothies zijn niet alleen een goed alternatief voor fruit, maar ook een perfecte vervanging voor een maaltijd. We weten allemaal dat een goed ontbijt een fijne start van de dag is, maar laten we wel wezen: daar heb je lang niet altijd tijd voor of zin in. Dan biedt een smoothie uitkomst. Je doet je favoriete smaken in een blender en na een druk op de knop kun je er direct – of onderweg naar werk of studie – van genieten. Smooth and easy! 

Een smoothie is gezond

Een smoothie is niet alleen lekker, maar ook voedzaam. Blijf je variëren qua ingrediënten in je smoothie, dan verveelt het nooit en krijg je bovendien ook alle voedingsstoffen binnen. Er kan van alles in een smoothie. Je denkt wellicht snel aan fruit en zuivel, maar vergeet groente niet. Niet voor niets zijn groene smoothies zijn heel populair. Neem nou bijvoorbeeld spinazie. De zachte textuur en neutrale smaak maken deze groene bladgroente ideaal voor smoothies. Hieronder vertellen we je waarom spinazie niet mag ontbreken in jouw smoothie.

Spinazie in een smoothie

Rauwe spinazie is een echte superfood. Het is zelfs één van de meest voedingsrijke levensmiddelen die we kunnen eten. Het is rijk aan foliumzuur, vitamine A, kalium, calcium, fosfor, zink, koper, magnesium, vitamine C en ijzer. Je hebt vast weleens gehoord dat wortels goed zijn voor je ogen? Vergeet dat. Spinazie it is! Wil je wat meer achtergrondinformatie? Lees dan dit eens: spinazie is goed voor je ogen.

Rauwe spinazie, dé superfood

Nieuw Europees onderzoek toonde onlangs aan dat het eten van rauwe spinazie in de vorm van een smoothie of sap de beste manier is om het antioxidant luteïne binnen te krijgen, met name wanneer jeook gezonde vetten toevoegt die de opname bevorderen. Gezonde vetten voor je smoothie haal je bijvoorbeeld uit noten, kokos of avocado.

Natuurlijk kun je spinazie ook roerbakken, koken, blancheren of stomen. Wanneer je spinazie verhit, verandert de structuur, de voedingswaarde en de samenstelling van vitamines en mineralen. De gezondste versie van spinazie is rauwe spinazie. Tijd voor een smoothie dus!

Wat zit er in een spinaziesmoothie?

Spinazie-smoothies bevatten minimaal drie ingrediënten: spinazie (50 – 100 gram), een stuk fruit en vloeistof (200 ml vers sinaasappelsap, plantaardige melk of water).

Vul het naar smaak aan met extra groente zoals avocado, bleekselderij, courgette, komkommer of venkel. Voor wat extra omega 3 voeg je een handje ongebrande en ongezouten noten of zaden toe. En voor extra vezels en langzame koolhydraten, én een langer verzadigd gevoel maak je het af met 2 of drie lepels havermout. Alles in de blender, spinazie er bovenop en blender aan!

Smoothies op kantoor, in de winkel, in hotels of in de zorg

Wil je een gezond en voedzaam ontbijt aanbieden aan gasten, klanten, patiënten of medewerkers? Dan bieden de heerlijke smoothies van Oranka uitkomst. Deze smoothies zijn gemaakt van 100% fruit van verschillende gepureerde vruchten en verkrijgbaar in 10 verschillende smaken. Oranka smoothies zijn rijk aan vitamine C, eiwitten en vezels. Voor de retail hebben we een uniek zelftap-smoothieconcept.

Meer weten?

Heb je nog specifieke vragen of wil je weten welke mogelijkheden er voor jouw organisatie zijn, neem dan contact met ons op. Natuurlijk komen we graag langs om onder het genot van een smoothie of sapje de mogelijkheden te bespreken!